Załącznik do Uchwały nr 9/2008 z dnia 27.05.2008r.
REGULAMIN PRACY
ZARZĄDU SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
W TOMASZOWIE LUBELSKIM
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§1
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Tomaszowie Lub. zwany dalej Zarządem działa na podstawie:
-
przepisu Ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze. (Dz.U. Nr 30 poz. 210 z późn. zmianami – tekst jednolity Dz.U. Nr 188 z 2003 r. poz. 1848 z późniejszymi zmianami.)
-
ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000r. (Dz.U. z 2003r. Nr 119 poz.116 z późn. zmianami).
-
postanowień § 62-71 Statutu Spółdzielni.
II. SKŁAD I TRYB POWOŁYWANIA ZARZĄDU.
§2
-
Zarząd składa się z trzech członków, w tym prezesa, jego zastępcy oraz głównego księgowego.
-
Nie można być jednocześnie członkiem Zarządu i Rady Nadzorczej Spółdzielni, a ponadto w skład Zarządu nie mogą wchodzić osoby pozostające z członkami Rady Nadzorczej w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa w linii prostej (np. syn lub córka, matka lub ojciec).
-
Członków Zarządu, w tym prezesa i jego zastępców wybiera na czas nieokreślony i odwołuje Rada Nadzorcza. Odwołanie wymaga pisemnego uzasadnienia. Ponadto Walne Zgromadzenie może odwołać tych członków Zarządu, którym nie udzieliło absolutorium.
-
Odwołanie członka Zarządu w każdym przypadku wymaga głosowania tajnego.
-
Odwołanemu Członkowi Zarządu, Rada Nadzorcza zobowiązana jest dostarczyć na piśmie uzasadnienie odwołania w ciągu 7 dni od daty podjęcia takiej uchwały.
§3
-
Skład Zarządu stanowią:
– Prezes Zarządu,
– Zastępca Prezesa Zarządu.
– Główny Księgowy
-
Prezes kieruje pracą Zarządu, a w przypadku nieobecności Prezesa jego prawa i obowiązki wykonuje zastępca prezesa zarządu (o dłuższej swojej nieobecności – ponad 1 tydzień – prezes zawiadamia Przewodniczącego RN).
-
Czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Prezesa Zarządu wykonuje zarząd z kontrasygnatą Przewodniczącego Rady Nadzorczej.
III. ZAKRES UPRAWNIEŃ ZARZĄDU.
§4
- Zarząd kolegialnie kieruje działalnością Spółdzielni oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do zakresu działania Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji i wykonywanie czynności nie zastrzeżonych w ustawie oraz w statucie dla innych organów Spółdzielni, a w szczególności:
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia w poczet członków spółdzielni,
- zawieranie umów o budowę lokali,
- zawieranie umów o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu,
- zawieranie umów o ustanowienie odrębnej własności lokalu,
- zawieranie umów o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (budynku wybudowanym na gruncie, do którego spółdzielni nie przysługuje prawo własności lub użytkowania wieczystego),
- zawieranie umów o przeniesienie własności lokalu,
- zawieranie umów najmu lokali oraz umów dzierżawy gruntów,
- sporządzanie projektów planów gospodarczych i programów działalności społecznej i oświatowo-kulturalnej,
- prowadzenie gospodarki spółdzielni na podstawie uchwalonych planów i wykonywanie związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
- zabezpieczenie majątku Spółdzielni,
- sporządzanie rocznych sprawozdań i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu,
- udzielanie pełnomocnictw,
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia,
- zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań,
- współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz z innymi organizacjami.
- Zarząd składa sprawozdanie ze swej działalności Walnemu Zgromadzeniu i Radzie Nadzorczej.
- W zakresie organizacji działalności i gospodarki Spółdzielni:
- sporządzanie projektów Struktury organizacyjnej Spółdzielni i podziału czynności w Zarządzie,
- przygotowywanie projektów uchwał przedstawianych do decyzji Walnego Zgromadzenia lub Radzie Nadzorczej,
- sporządzanie sprawozdań ze swojej działalności składanych Radzie Nadzorczej i Walnemu Zgromadzenie,
- angażowanie, awansowanie, nagradzanie i zwalnianie pracowników,
- zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań do wysokości określonej przez Walne Zgromadzenie,
- zabezpieczanie majątku Spółdzielni,
- egzekwowanie zaległości płatniczych wobec Spółdzielni,
- nabywanie środków trwałych, których nabycie nie jest zastrzeżone do decyzji innych organów Spółdzielni,
- wynajmowanie lokali mieszkalnych i użytkowych,
- powoływanie komisji inwentaryzacyjnych, przetargowych, odbioru robót i innych komisji,
- odpisywanie w ciężar strat nieściągalnych należności do wysokości określonej w uchwale Rady Nadzorczej,
- ustosunkowywanie się do zaleceń polustracyjnych oraz wniosków innych organów kontrolnych,
- współdziałanie z władzami samorządu terytorialnego i jednostkami administracji rządowej oraz z organizacjami spółdzielczymi, społecznymi i gospodarczymi.
IV. RAMOWE ZAKRESY CZYNNOŚCI CZŁONKÓW ZARZĄDU.
§5
-
Prezes Zarządu jest odpowiedzialny za całokształt działalności Spółdzielni.
Do zakresu czynności Prezesa Zarządu należy:
-
kierowanie pracą Zarządu Spółdzielni poprzez:
a/ zwoływanie posiedzeń Zarządu,
b/ przewodniczenie posiedzeniom Zarządu,
c/ przedkładanie informacji z działalności Zarządu,
d/ zabezpieczenie materiałów na posiedzenie Zarządu,
e/ przekazywanie do wykonania ustaleń Zarządu,
f/ zabezpieczenie właściwego udokumentowania pracy Zarządu.
-
nadzór, kontrola oraz koordynacja pracy Członków Zarządu,
-
nadzór nad prawidłową gospodarką, majątkiem i środkami finansowymi Spółdzielni,
-
współpraca z Radą Nadzorczą i branie udziału w jej posiedzeniach lub uzgadnianie udziału innego członka Zarządu,
-
udział w posiedzeniach Prezydium Rady Nadzorczej,
-
współpraca z komisjami Rady Nadzorczej.
-
-
Prezesowi Zarządu podporządkowane są :
- sprawy pracownicze oraz BHP i p.poż.,
- sprawy organizacyjne i prawne,
- służby finansowe i ekonomiczne,
- całokształt spraw członkowskich oraz bieżący nadzór nad prowadzeniem rejestru członków,
- sprawy samorządowe.
-
Pozostałe sprawy należące do kompetencji Prezesa Zarządu określa struktura organizacyjna.
§6
-
Do zakresu czynności Zastępcy Prezesa Zarządu należy:
- Nadzór nad bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni w zakresie:a/ analizowania potrzeb i możliwości inwestycyjnych,b/ prowadzenie prawidłowej administracji i eksploatacji budynków wraz ze wszystkimi urządzeniami w osiedlach z uwzględnieniem kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi,c/ działalności służb administracyjno-konserwacyjnych,
d/ opracowania planów remontów budynków i obiektów oraz nadzór nad ich wykonaniem.
- Współpraca z Radą Nadzorczą i jej komisjami w zakresie wynikającym z pełnionej funkcji.
- Kierowanie pracą Zarządu w czasie nieobecności Prezesa Zarządu.
- Nadzór nad bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni w zakresie:a/ analizowania potrzeb i możliwości inwestycyjnych,b/ prowadzenie prawidłowej administracji i eksploatacji budynków wraz ze wszystkimi urządzeniami w osiedlach z uwzględnieniem kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi,c/ działalności służb administracyjno-konserwacyjnych,
-
Do zakresu czynności Członka Zarządu – Głównego Księgowego należy:
- Nadzór ekonomiczno – finansowy nad działalnością spółdzielni.
- Współpraca z Radą Nadzorczą i jej komisjami w zakresie wynikającym z zakresu pełnionej funkcji.
V. ORGANIZACJA PRACY ZARZĄDU.
§7
-
Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach Zarządu w formie uchwał.
-
Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, co najmniej raz w tygodniu.
-
Każdy z Członków Zarządu może wnieść do porządku obrad sprawę, która jego zdaniem wymaga decyzji Zarządu.
-
Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów. Do ważności uchwał konieczna jest obecność dwóch członków Zarządu.
-
Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w podejmowaniu uchwał w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
-
W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym Przewodniczący Rady Nadzorczej lub przedstawiciel upoważniony przez Radę Nadzorczą oraz inne osoby zaproszone.
-
W celu wykonania uchwał organów Spółdzielni, Prezes Zarządu może wydać pisemne zarządzenie.
§8
Zarząd zobowiązany jest składać Radzie Nadzorczej sprawozdanie z realizacji planów gospodarczych i innych zamierzeń co najmniej raz na kwartał oraz z wykonania uchwał Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia.
§9
-
Posiedzenie Zarządu są protokółowane. Protokoły powinny zawierać: datę oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia posiedzenia, nazwiska Członków Zarządu i innych osób obecnych na posiedzeniu, porządek obrad, krótki przebieg dyskusji i treść podjętych uchwał. Protokoły z posiedzeń Zarządu podpisują członkowie Zarządu obecni na danym posiedzeniu.
-
Zarząd zobowiązany jest do prowadzenia, zbioru i ewidencji podjętych uchwał oraz kontroli ich realizacji.
§10
-
Oświadczenie woli w imieniu Spółdzielni składają dwaj członkowie Zarządu.
-
Zarząd może udzielić jednemu z członków Zarządu lub innej osobie pełnomocnictwa do wykonywania czynności prawnych.
-
Udzielenie pełnomocnictwa szczególnego wymaga uprzedniej zgody Rady Nadzorczej.
§11
-
Członkowie Zarządu nie mogą zajmować się interesami konkurencyjnymi wobec Spółdzielni, a w szczególności uczestniczyć jako wspólnicy i członkowie władz w podmiotach gospodarczych prowadzących działalność konkurencyjną wobec Spółdzielni, z wyjątkiem członkostwa we władzach podmiotów gospodarczych, których udziałowcem lub członkiem jest Spółdzielnia (w tym wypadku wymagana jest zgoda Rady Nadzorczej).
-
Za działalność konkurencyjną wobec Spółdzielni uznaje się : zatrudnienie, posiadanie udziałów lub zasiadanie we władzach podmiotów gospodarczych, które wykonują prace, dostarczają towary lub świadczą usługi na rzecz Spółdzielni i stan ten godzi w interesy Spółdzielni. Powyższe postanowienie nie dotyczy udziałów w spółkach akcyjnych, które udziały dopuszczone są przez Komisję Papierów Wartościowych do publicznego obrotu.
-
Wskutek naruszenia zakazu, o którym mowa w ust.1, Rada Nadzorcza może podjąć uchwałę o zawieszeniu bądź odwołaniu Członka Zarządu w pełnieniu czynności.
§12
Niniejszy regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 27.05.2008 r.
SEKRETARZ RN: | PRZEWODNICZĄCY RN: |
Władysław Jędruszko | Leszek Kodymowski |